Friday, September 16, 2011

Gamers Tegar

Nampak tak atas ni? Nampak tak? Ini adalah Playstation 3 Lightning Final Fantasy XIII-2 Limited Edition! Baru di annouce dekat Tokyo Games Show 2 hari lepas entry ni ditulis. Can you see the beauty? Can you? If tak boleh maknanya kau tak reti menilai arts. HAHA.

 Ever since aku umur 4-5 tahun,aku mula main game sampai la dah besar panjang umur 20 tahun sekarang ni. Game dulu boleh beli tiap-tiap minggu sebab just RM4 atau RM5 paling mahal pun. TAPI semua tu dah berubah sejak aku beli PS3. Console saja dah RM1.1k aku beli. 1 game paling lopek pun kira RM150 la. Walaupun sekarang PS3 dah ada pirated version yang TAK guna Blu-ray disc,tapi aku still go original sebab aku still perlukan game original untuk mengejar TROPHY.

Apa itu trophy? Trophy itu adalah achievement bila certain requirement kita dapat. Contoh la kita kena bunuh 200 monster untuk dapatkan trophy "Killing Machine" so kita kena bunuh lah 200 monster,bila kita dah dapat trophy tu,trophy tu akan sync dengan account PS kita. Ramai gamers tegar sekarang kumpul Trophy2 ni untuk tunjuk achievement mereka. Ada Bronze,Silver,Gold dan Platinum Trophies dalam 1 game. Bronze,silver dan Gold trophies punya jumpa berbeza dalam setiap game. Tapi platinum untuk setiap game adalah 1.

So untuk dapatkan Platinum,aku kena dapatkan semua bronze,silver,gold trophy untuk game tu. Habes game sekali TAK bermaksud platinum,kadang2 ada platinum yang suruh kita main difficulty paling susah untuk dapat. SO JANGAN SAMAKAN AKU MAIN DENGAN ORANG LAIN MAIN. Kadang2 bila habes game baru 30% trophy yang dapat.


Ni Trophycard aku. 

 Bila main original,aku dapat kumpul trophy,main online(pirate kalau main online kena ban),dapat update dari sony,dapat access playstation store dan macam macam lagi. Bukan nak menunjuk kata aku main mahal ke ape,tapi just nak tunjuk yang aku minat. Korang ingat aku main ps3 ni simpan CD macam ps2 ke? TAK. After habes game, aku akan jual balik untuk buat modal untuk game baru..Sebab tu kaalu tengok profile facebook aku nampak banyak picture game.

 So tolong la jangan samakan aku main game dengan orang lain main game.

No comments: