Wednesday, October 6, 2010

Nokia N8,Xperia X10,Galaxy S,Iphone4 and psMove

Tadi petang,aku jalan2 pegi sunway pyramid dengan "member" aku.Mula2 pergi makan Carl's Jr,then after that,disebabkan tak ada cerita best dekat wayang,aku decide la nak pergi ronda ronda sana tengok ada apa yang best kat sunway tu,disebabkan aku mula jadi "gadget whore",aku pun mula la survey tengok gadget2 yang best yang ada dekat kedai2 yang berhampiran.Yela,asyik tengok dekat lowyat.net je,nak jugak tengok benda yang real ye x?


First,aku pergi kedai Nokia,at first,just nak tengok Nokia C6,murah tapi function dia cun,tiba2,kawan aku tanya kat salesman tu."bang,N8 ada?" dan dia jawab,'ada,boleh pre order',then kawan aku cakap lagi,"yang display ada x bang?",ada tu,sambil tunjuk ke satu sudut lain.Terus aku dengan muka terkejut dan setengah excited,pergi dekat display area tu.Memang phone tu gempak bagi jenama nokia,tak la lag seperti disangka,dan function dia nampak "lain" sikit dari typical phone nokia yang lain.Dengan HDMI port dengan USB port ade dekat phone tu,phone tu memang lain dari yang lain.

nokia N8

Then gerak pergi kedai sebelah dia plak,tengok Sony Ericsson Xperia X10,smooth dan cool,aku x sempat nak try habes2 sebab after aku test kejap,backlite dia tiba2 xde,then aku cuak,lalu blah cepat2 XD

Xperia X10

Then turun tangga,tiba2 nampak ada kedai samsung,wow,so mata pun meliar cari Galaxy S,sebab dengarnya macam gempak,pergi dekat display area dia,AT last aku nampak jugak,nampak macam gempak,tapi ada cina dok belek2 phone tu,lama pulak tu =.=" So dengan berat hati,xsempat aku try,aku pun blah la dengan kehampaan(tp niat nak datang balek,yang akhirnya lupa jugak)


Galaxy S

Then alang2 dah tengok banyak phone,ade lagi 1 phone yang aku suka aku still tak penah sentuh dan try,terus aku tanya member aku,kat mana kedai apple? dia jawab,"bawah sekali".Terus pergi ke kedai Machine.(mulanya pergi kedai hiro amende nta,kedai apple jugak,tapi xde iphone4).Akhirnya! jumpa jugak iphone4 dengan aku,bentuk dia yang agak petak susah aku nak pegang,size dia lebih kurang je dengan iphone lama,tapi smooth dia lagi cun bagi aku.Not much difference bagi iphone4 ngan iphone 3gs bagi aku.

Iphone 4 ditanganku XD

Da last sekali,aku teringat benda yang aku paling sukaaaaaaaaaaaa sekali,PSMOVE.terus aku cari map kat sunway tu,cari sony centre,xde pun =.=" so aku dengan hampanya,putus harapan la.Kawan aku 2 orang tadi,tibe2 nak pergi tengok baju,(pompuan la katakan) so aku kata pergi la masuk,aku tunggu dekat luar je.Disebabkan aku bosan menunggu,aku pun start la google kat phone aku."sony centre sunway pyramid" tibe2 nampak ade pun.lg2.122. 

psMOVE

Terus aku ajak member aku turun.Sampai je kat sana,ade 2 mat saleh ni(dak kecik je) dok try move,aku pun,takpe lah,tunggu je la dulu,lame jugak aku tunggu,akhirnya,dapat jugak aku main,mula2,aku kasi kawan aku main dulu,then aku baru try gladiator dari game sports champion.Best jugak,Xleh la nak judge accurate ke x sangat sebab aku just main game sports,bukan shooting game,tapi puas la main walaupun sekejap je aku try.(aku menang okay XD)

Tengah main gladiator



"kawan" main move


sampai kat situ je la tour bertechnology aku untuk hari ni.


*aku jumpe akak aku jugak tibe2 kat pyramid tadi,tibe2 dia hoi dari jauh,aku ingatkan sape la,haha.lupa lak dia datang kl ade training untuk proton.*

7 comments:

wany said...

ahahahaha!

wani lagi satu tak maen plak.haha.die maen kat hp,ngehh

eh lg2.133 laa.kan?hohoo..

tp asal kat lyn ade plak ckp n8 xbest.arghh

Asy_raAf said...

"kawan" terbaik hg cover noh~~~ hahaha

Ery said...

ouh kawan...hahaa

syafeeq faXys said...

ade lagi sorang la,
aku x sempat amek gambar dia.haha.

najwa said...

jeles! >.<

Nur Areefah said...

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu bestnyaa..nakkk~

syafeeq faXys said...

sarah jeles ape? :P

efa,jom2 men psMove,best3 xD
controller movement dia 1:1